Βιταμίνη D & Μυϊκή Ενδυνάμωση

Η βιταμίνη D διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία, ιδιαίτερα των οστών, καθώς δίχως αυτήν ο οργανισμός δεν μπορεί να απορροφήσει το ασβέστιο.

Πέρα όμως, από το βασικό ρόλο της βιταμίνη D πλήθος ερευνών καταδεικνύουν τις ευεργετικές της ιδιότητες και σε άλλα θέματα. Όπως  στη πρόληψη εμφάνισης καρκίνου, στην υγεία της καρδιάς, στη συχνότητα εμφάνισης παχυσαρκίας και στη μυϊκή ενδυνάμωση.

Διάβασε επίσης: Διατροφή Χωρίς Γλουτένη

Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Clinical Nutrition, η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D, σε συνδυασμό με προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης,  μπορεί να βελτιώσει σημαντικά το μυϊκό ιστό, σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε  από τους ερευνητές ότι η αυξημένη δόση βιταμίνη D έδειξε σημαντική μείωση της αναλογίας μέσης-ισχίων, δείκτη κινδύνου μεταβολικών και καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Η βιταμίνη D προσλαμβάνεται απ’ τα τρόφιμα στην ανενεργό μορφή της και με την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας μετατρέπεται σε προβιταμίνη.

Η παραγωγή της εξαρτάται από διάφορους παράγοντες κυρίως όμως από τη διάρκεια της έκθεσης μας στον ήλιο. Αξίζει να αναφερθεί, πως ο υψηλός δείκτης προστασίας του αντιηλικού  μπορεί να μειώσει την παραγωγή της προβιταμίνης σε ποσοστό άνω του 99%. Τρόφιμα πλούσια σε βιτ.D είναι τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλα, σολομός, σκουμπρί, τόνος), τροφές ζωικής προέλευσης ειδικότερα  το συκώτι, το μοσχάρι και τα αυγά.

Διάβασε επίσης: Δίαιτα ενόψει Καλοκαιριού!

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

evimerologio | about | επικοινωνία | onlinediet | όροι χρήσης & προστασία προσωπικών δεδομένων