Βιταμίνη D & Μυϊκή Ενδυνάμωση

Η βιταμίνη D διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία, ιδιαίτερα των οστών, καθώς δίχως αυτήν ο οργανισμός δεν μπορεί να απορροφήσει το ασβέστιο. Πέρα όμως, από το βασικό της ρόλο πλήθος ερευνών καταδεικνύουν τις ευεργετικές της ιδιότητες και σε άλλα θέματα όπως  στη πρόληψη εμφάνισης καρκίνου, στην υγεία της καρδιάς, στη συχνότητα εμφάνισης παχυσαρκίας και στη μυϊκή ενδυνάμωση.

Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Clinical Nutrition, η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D, σε συνδυασμό με προπόνηση μυϊκής ενδυνάμωσης,  μπορεί να βελτιώσει σημαντικά το μυϊκό ιστό, σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε  από τους ερευνητές ότι η αυξημένη δόση βιταμίνη D έδειξε σημαντική μείωση της αναλογίας μέσης-ισχίων, δείκτη κινδύνου μεταβολικών και καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Η βιταμίνη D προσλαμβάνεται απ’ τα τρόφιμα στην ανενεργό μορφή της και με την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας μετατρέπεται σε προβιταμίνη. Η παραγωγή της εξαρτάται από διάφορους παράγοντες κυρίως όμως από τη διάρκεια της έκθεσης μας στον ήλιο. Αξίζει να αναφερθεί, πως ο υψηλός δείκτης προστασίας του αντιηλικού  μπορεί να μειώσει την παραγωγή της προβιταμίνης σε ποσοστό άνω του 99%. Τρόφιμα πλούσια σε βιτ.D είναι τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλα, σολομός, σκουμπρί, τόνος), τροφές ζωικής προέλευσης ειδικότερα  το συκώτι, το μοσχάρι και τα αυγά.

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

evimerologio | about | επικοινωνία | onlinediet | όροι χρήσης & προστασία προσωπικών δεδομένων