Διατροφή & Νηστεία τη Μεγάλη Εβδομάδα

Η διατροφή στη νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας είναι η πιο δύσκολη περίοδος της Σαρακοστής, την οποία πολλοί ακολουθούν είτε για λόγους θρησκευτικούς, είτε για λόγους υγείας.

Πέρα από την αποφυγή των ζωικών τροφίμων, κάποιες μέρες πρέπει να αποφεύγουμε και το ελαιόλαδο. Η κατανάλωση χαλβά, ταχινιού, ξηρών καρπών και ελιών μπορεί να αντισταθμίσει την έλλειψη αυτή. Προσφέροντας στον οργανισμό μας πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα.

Μια ισορροπημένη νηστίσιμη διατροφή πρέπει να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες με προϊόντα ολικής αλέσεως, δημητριακά, άφθονα φρούτα και λαχανικά, που συμβάλλουν στη ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, τη ρύθμιση της δυσκοιλιότητας, τη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ και της γλυκόζης του αίματος.

Η πρόσληψη πρωτεϊνών και σιδήρου Fe μειώνεται σημαντικά λόγω του αποκλεισμού των τροφίμων ζωικής προέλευσης.

Εν μέρει όμως, οι πρωτεϊνικές ανάγκες καλύπτονται από την κατανάλωση θαλασσινών και κάποιων συνδυασμών φυτικών τροφίμων. Όπως, όσπρια με καστανό ρύζι, όσπρια με ξηρούς καρπούς, ρύζι με μανιτάρια ή μακαρόνια ολικής αλέσεως με μανιτάρια. Σημαντικές πηγές Fe αποτελούν τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα σκούρα πράσινα λαχανικά, τα όστρακα, το σουσάμι και τα προϊόντα του.

Διάβασε επίσης: Η αξία του πρωινού!!!

Άλλες ελλείψεις που μπορεί να σημειωθούν κατά τη διάρκεια αυστηρής νηστείας είναι της βιταμίνης Β12, λόγω της αποχής από το κόκκινο κρέας, του ασβεστίου Ca και της βιταμίνης D, λόγω της έλλειψης γαλακτοκομικών. Νηστίσιμα τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Β12 είναι η σόγια και τα προϊόντα της, το ρύζι και τα θαλασσινά. Εναλλακτικές τροφές πλούσιες σε Ca είναι το μπρόκολο, το κουνουπίδι, οι μπάμιες, τα αμύγδαλα, οι ηλιόσποροι και ο χαλβάς. Η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία συμβάλλει στην παραγωγή βιταμίνης D από τον ίδιο τον οργανισμό.

Συμπερασματικά, η ποικιλία των νηστίσιμων τροφίμων οδηγούν σε επαρκή πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.

Παρόλα αυτά οι ευπαθείς ομάδες, όπως οι έχοντες διαγνωσμένη αναιμία, οι εγκυμονούσες και οι γυναίκες σε γαλουχία θα πρέπει να αποφεύγουν τη νηστεία.

Διάβασε επίσης: 5+1 μύθοι για τη δίαιτα

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

evimerologio | about | επικοινωνία | onlinediet | όροι χρήσης & προστασία προσωπικών δεδομένων