Πράσινο Τσάι & Αδυνάτισμα: Μύθος ή Αλήθεια;

Το πράσινο τσάι είναι ένα δημοφιλές ρόφημα με πολλά οφέλη για την υγεία. Η μελέτη των επιδράσεων της κατανάλωσης πράσινου τσαγιού δίνει πολλά και ποικίλα αποτελέσματα, τόσο για την βελτίωση της υγείας, όσο και για τη συμβολή του στο αδυνάτισμα. Κέντρισε το ενδιαφέρον των επιστημόνων στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν διαπιστώθηκε η μειωμένη συχνότητα διαφόρων μορφών καρκίνου σε περιοχές της Ασίας με αυξημένη κατανάλωση πράσινου τσαγιού.

Το πράσινο τσάι αποτελεί ένα ρόφημα με υψηλά ποσοστά περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικά όπως τα φλαβονοειδή γνωστά και ως κατεχίνες. Οι κατεχίνες έχουν ιδιαίτερα ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, υπολογίζεται σε 25 με 100 φορές ισχυρότερη από αυτή των βιταμινών C και E. Ένα φλυτζάνι πράσινου τσαγιού (που έχει γίνει με 2 mg φύλλων τσαγιού σε 200 ml βραστού νερού) περιέχει 100mg κατεχινών. Θεωρείται ότι χρειάζεται να καταναλώσουμε 3 με 5 ποτήρια ημερησίως για την πρόσληψη όλων των ευεργετικών ιδιοτήτων του πράσινου τσαγιού.

Οι κυριότερες ευεργετικές ιδιότητες του πράσινου τσαγιού είναι:
  • Αντιοξειδωτική δράση δλδ προστατεύει από οξειδωτική καταστροφή τα κύτταρα και τους ιστούς
  • Συμβάλλει στην πρόληψη διάφορων μορφών καρκίνου.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, εμφάνισής εγκεφαλικού, παθήσεων του ήπατος, καθώς μειώνει και τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης
  • Βελτιώνει το γλυκαιμικό και λιπιδαιμικό προφίλ, καθώς ενισχύει τη δράση της ινσουλίνης και βοηθάει στη ρύθμιση της χοληστερόλης.
  • Έχει αντιβακτηριακή και αντιική δράση

Θα πρέπει να διευκρινιστεί ωστόσο ότι, οι ευεργετικές ιδιότητες του τσαγιού δεν είναι θεραπευτικές, αλλά παρέχουν μια προληπτική δράση στο σύνολο ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Ας δούμε όμως γιατί το πράσινο τσάι θεωρείται ιδανικό στο αδυνάτισμα.

Σύμφωνα με πολλές μελέτες οι κατεχίνες, οι οποίες περιέχονται στο πράσινο τσάι επιταχύνουν τη θερμογένεση, δλδ αυξάνουν το μεταβολισμό. Επίσης η έρευνες που ασχολήθηκαν με την αλληλεπίδραση των κατεχινών και την ταυτόχρονη επίδραση της άσκησης σε παχύσαρκους και υπέρβαρους ενήλικες έδειξαν σημαντική μείωση του κοιλιακού λίπους. Βάση αυτών η κατανάλωση τσαγιού πλούσιου σε κατεχίνες συνδέεται όχι μόνο με τη μείωση του συνολικού σωματικού βάρους αλλά ιδιαίτερα, με την μείωση του σπλαγχνικού λίπους, υπεύθυνο για την εμφάνιση πολλών μεταβολικών νοσημάτων.

Εκτός όμως από τις κατεχίνες το πράσινο τσάι είναι μια αξιόλογη πηγή καφεΐνης, η οποία αποδεδειγμένα βοηθά στην ενίσχυση της καύσης λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης, σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα.

Η αλήθεια όμως είναι ότι το πράσινο τσάι δεν καίει λίπος και, στην πραγματικότητα, κανένα τρόφιμο ή ρόφημα δεν «καίει» από μόνο του το λίπος. Η επίδραση του στην προσπάθεια απώλειας βάρους ποσοστιαία είναι σχετική και αμελητέα. Ωστόσο χρειάζονται επιπλέον μελέτες για την τεκμηρίωση της δράσης των κατεχινών στο αδυνάτισμα. Ακόμη όμως κι αν η υπόθεση αυτή ευσταθεί, η αύξηση που προκαλεί η κατανάλωση πράσινου τσαγιού στο μεταβολισμό είναι τόσο μικρή και δεν μπορεί να αποδώσει χωρίς το άτομο να ενταχθεί σε ένα υποθερμιδικό διαιτολόγιο.

Παρ’ όλα αυτά, το πράσινο τσάι αποτελεί έναν εξαιρετικό σύμμαχο στην προσπάθεια διατήρησης μια καλής κατάστασης της υγείας. Ενταγμένο σε ένα πλαίσιο υγιεινής διατροφής και συστηματικής φυσικής δραστηριότητας, μπορεί να προσδώσει ποικίλα οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό.

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

evimerologio | about | επικοινωνία | onlinediet | όροι χρήσης & προστασία προσωπικών δεδομένων