Σύκα: σύμμαχοι της υγείας!

Σύκο είναι ο καρπός της συκιάς που το συναντάμε  σχεδόν σε όλη τη Μεσόγειο. Αποτελούσε σημαντικό στοιχείο της διατροφής των μεσογειακών λαών στην αρχαιότητα. Επίσης  ήταν καλή πηγή εσόδων του αρχαίου αθηναϊκού κράτους.

Όλα τα σύκα, ανεξαρτήτως χρώματος και ποιότητας, είναι θρεπτικά και με πολλές ευεργετικές ιδιότητες. Αποτελούν πολύ καλή πηγή φυτικών ινών και έτσι δημιουργούν μια αίσθηση πληρότητας στο στομάχι, βοηθούν στην απώλεια βάρους και προάγουν την υγεία του παχέος εντέρου. Σε σύγκριση με άλλα φρούτα  περιέχουν  περισσότερα σάκχαρα και κατ΄ επέκταση περισσότερη ενέργεια. Ωστόσο οι φυτικές τους ίνες βοηθούν στην ομαλότερη απορρόφηση των σακχάρων τους.

Τα σύκα περιέχουν επίσης  βιταμίνη Α,  Β1, Β2, βήτα-καροτένιο, ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο, κάλιο,  χαλκό και είναι πολύ χαμηλά σε λιπαρά. Οι ποικιλίες με σκούρα κόκκινη σάρκα είναι πλούσιες σε πολυφαινόλες, ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Βοηθούν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε Κάλιο. Επιπλέον, η περιεκτικότητα του σύκου σε Κάλιο εμποδίζει την αυξημένη απώλεια Ασβεστίου στα ούρα, που προκαλείται από την υψηλή κατανάλωση αλατιού και είναι πλούσια πηγή Ασβεστίου, αυτό καθιστά τα σύκα συμμάχους μας ενάντια στην οστεοπόρωση.

Η υπερκατανάλωση μπορεί να προκαλέσει γαστρεντερικές διαταραχές και αυξημένη πρόσληψη ανεπιθύμητων θερμίδων. Ελέγξτε τις ποσότητες που τρώτε και δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα.

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

evimerologio | about | επικοινωνία | onlinediet | όροι χρήσης & προστασία προσωπικών δεδομένων