Τα superfoods του χειμώνα.

Τι ακριβώς είναι τα superfoods; Αν και δεν υπάρχει ακριβής ορισμός, θα λέγαμε ότι πρόκειται για τροφές με μεγάλη θρεπτική αξία για τον οργανισμό μας. Με άλλα λόγια ο όρος υπέρ-τροφή αναφέρεται σε ένα τρόφιμο που προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην υγεία με σχετικά χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο. Εδώ είναι μερικές υπερτροφές που μπορείτε να βρείτε το χειμώνα.

Cranberries

Η συγκομιδή των  Cranberries γίνεται το φθινόπωρο, δημιουργώντας άφθονη προσφορά για τους χειμερινούς μήνες. Τα γνωστά σε όλους μας κόκκινα μούρα μπορεί να είναι μικρά, αλλά είναι πολύ ευεργετικά για την υγεία. Ένα φλιτζάνι φρέσκα ή ½ φλιτζάνι αποξηραμένα cranberries ισοδυναμεί με μία μερίδα φρούτου και είναι μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης C, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Advances in Nutrition  κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ανθοκυανίνες που περιέχονται στα κόκκινα μούρα βοηθούν στη μείωση της συχνότητας εμφάνισης λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος, του έλκος στομάχου και μπορεί επίσης να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς.

Λαχανάκια Βρυξελλών

Τα Λαχανάκια Βρυξελλών είναι ένα λαχανικό σταυρανθή, συγγενείς με το κουνουπίδι και το μπρόκολο, πολύ  γνωστά για τα αντιοξειδωτικά τους που βοηθούν στων έλεγχο των φλεγμονών και των χρόνιων παθήσεων (όπως η καρδιοπάθεια). Ένα φλιτζάνι λαχανάκια Βρυξελλών στον ατμό παρέχει μόλις 30 θερμίδες, 3 γραμμάρια φυτικών ινών και 2 γραμμάρια πρωτεΐνης. Είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και μια καλή πηγή φυλλικού οξέος (φολικό οξύ).

 

Τσάι

Όταν η θερμοκρασία πέφτει τι καλύτερο από ένα φλιτζάνι ζεστό τσάι, είτε προτιμάται πράσινο, μαύρο ή οποιοδήποτε άλλο. Τα τελευταία χρόνια, έχουν δημοσιευτεί χιλιάδες επιστημονικές μελέτες αποκαλύπτοντας ότι το τσάι περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά που μπορούν να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς, την αντιμετώπιση ορισμένων τύπων καρκίνου, ακόμη και να τονώσουν το μεταβολισμό.

 

Ακτινίδια

Παρά το μικρό τους μέγεθος, τα ακτινίδια -που στην πραγματικότητα είναι ένα είδος μούρου- έχουν ιδιαίτερα αυξημένη θρεπτική αξία. Μια μερίδα (2 ακτινίδια) έχει διπλάσια βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι, περισσότερο κάλιο από μια μπανάνα και περισσότερες φυτικές ίνες από ένα μπολ δημητριακά ολική αλέσεως και όλα αυτά με λιγότερες από 100 θερμίδες!

Bρώμη

Φυσικά, μπορείτε να απολαύσετε τη βρώμη όλο το χρόνο, αλλά ένα ζεστό μπολ με βρώμης είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο τα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά. Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένη βρώμη έχει 4 γραμμάρια φυτικών ινών και 5 γραμμάρια πρωτεΐνης. Μελέτες έχουν δείξει ότι είναι ισχυρό όπλο κατά των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη, καθώς επίσης βελτιώνει και την πέψη. Σημαντικός ο ρόλος της στη διαχείριση του βάρους, αφού σύμφωνα με μελέτες, μετά την κατανάλωση της αυξάνεται αισθητά το αίσθημα της πληρότητας.

Leave a Reply

evimerologio | about | επικοινωνία | onlinediet | όροι χρήσης & προστασία προσωπικών δεδομένων