Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας

Η Καθαρά Δευτέρα προμηνύει την έναρξη της Σαρακοστής και φέρνει στο μυαλό μας πλήθος εδεσμάτων για το μεσημεριανό τραπέζι. Το γεγονός όμως ότι τρώμε νηστίσιμα δε σημαίνει ότι είναι ακίνδυνα.

Τα θαλασσινά,  καλαμαράκια, χταπόδι , γαρίδες  περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και έχουν χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο. Ο περισσότερος κόσμος έχει την εντύπωση ότι τα θαλασσινά προκαλούν αύξηση της χοληστερόλης του αίματος και τα αποφεύγει, κάτι που δεν ισχύει, ενώ περιέχουν απαραίτητα λιπαρά οξέα και είναι καλές πηγές βιταμίνης Β12. Μια μερίδα αποδίδει περίπου 250 θερμίδες. Προτιμήστε τα ψητά ή βραστά και όχι τηγανιτά. Προσοχή στα κονσερβοποιημένα τρόφιμα γιατί περιέχουν μεγάλες ποσότητες νατρίου.

Ο ταραμάς είναι πλούσιος σε φώσφορο, κάλιο και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα όμως, με πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Καλό είναι να μην ξεπεράσετε τις  1-2 κουταλιές σούπας στο γεύμα.

Προσοχή στα άτομα με υπέρταση. Προτιμήστε όσπρια, μια πολύ θρεπτική τροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Συμβάλουν στη μείωση της χοληστερίνης και στη καλή διατήρηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Επίσης, περιέχουν  βιταμίνες του συμπλέγματος Β, απαραίτητες για τη καλή λειτουργιά του νευρικού συστήματος.

Η λαγάνα, το ψωμί της Καθαρής Δευτέρας. Μία φέτα(30γρ) αποδίδει περίπου 80 θερμίδες, όσο δηλαδή και το κανονικό ψωμί.

Ο χαλβάς παραδοσιακό γλυκό της ημέρας, πλούσιος σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τον οργανισμό αλλά με ιδιαίτερα αυξημένες θερμίδες, αφού 50γρ. περιέχουν 250 θερμίδες. Αποτελείται κυρίως από ταχίνι (τουλάχιστον κατά 60%) έχοντας έτσι τις ευεργετικές ιδιότητες του σουσαμιού. Το σουσάμι λόγω της βιταμίνης Ε και των λιγνανών που περιέχει ασκεί σημαντική αντιοξειδωτική, υποχοληστερολαιμική και αντικαρκινική δράση, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά του σε θειαμίνη, νιασίνη, φυλλικό οξύ, ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό και σελήνιο συμπληρώνει εξαιρετικά τη διατροφή μας. Όλα αυτά όμως, όταν καταναλώνεται με μέτρο!

Διάβασε επίσης: Διατροφή Χωρίς Γλουτένη

Εμπλουτίστε το τραπέζι σας με σαλάτες για φυτικέ ίνες και βιταμίνες και συνοδεύστε  το γεύμα σας με ένα ποτηράκι κρασί που συμβάλει στη καλή λειτουργία της καρδιάς.

Τηρείστε το έθιμο της Καθαράς  Δευτέρας, κάντε όμως σωστές επιλογές.

Καλή Σαρακοστή και Καλά Κούλουμα!!!

Διάβασε επίσης: Βασικές Αρχές Διατροφής για υγιεινό αδυνάτισμα

Leave a Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

evimerologio | about | επικοινωνία | onlinediet | όροι χρήσης & προστασία προσωπικών δεδομένων